Google nedávno ohlásil zmeny vo fungovaní a spracovaní dát na základe platných predpisov GDPR v Európskom hospodárskom priestore. V roku 2024 budeme musieť dodržiavať pravidlá pre získanie súhlasu. Ak tieto pravidlá nebudeme dodržiavať a zber dát o užívateľoch nebudeme mať nastavený správne, viaceré funkcie a služby od Google nebudeme môcť využívať naplno.
Consent mode v2 je aktualizovaný mechanizmus od spoločnosti Google, ktorý firmám umožňuje upraviť funkčnosť značiek Google na základe súhlasu používateľa s reklamnými a analytickými súbormi cookies (doteraz firmy mali možnosť využívaťi štandardný consent mode, ktorý sa upravuje kvôli prísnejším pravidlám na ochranu súkromia).
Ako ma to ovplyvní?
Ak do marca 2024 nebudete mať nastavený consent mode v2, nebudete môcť využívať Google Ads a GA4 služby naplno (alebo iné Google produkty, kde zbierate dáta z webu alebo z aplikácii). Predpokláda sa, že sa nebudú dať zbierať remarketingové publiká a zároveň môže byť problém aj s meraním konverzií. Čo sa úplne zmení a ako to presne ovplyvní tieto systémy sa dozvieme asi až neskôr.
Čo je consent mode?
Častokrát majú webové stránky nesprávne nastavenú cookies lištu. Nestačí mať na webe len cookies lištu, ale musíte mať nastavené aj správne odosielanie dát podľa toho, čo si človek vyberie a povolí. Ak návštevník nepovolí zbieranie cookies, nemali by ste do reklamných a analytických systémov posielať žiadne personalizované dáta.
Takto však strácame drahocenné dáta, ak človek tieto údaje nepovolí. Čo však s tým?
Consent mode slúži presne na to. Vďaka nemu vieme nastaviť odosielanie dát podľa toho, čo si človek vyberie a ak tieto dáta nepovolí, do nástrojov sa odosielajú aj tak, ale už bez identifikácie užívateľa (teda anonymizovane).
Prečo je ho dobré mať nastavené?
Okrem toho, že by ste mali správne nastavené odosielanie dát podľa predpisov, veľká výhoda nastaveného consent mode je to, že Google ho využíva na domodelovávanie dát. Google na to využíva umelú inteligenciu a nazbierané dáta. Vďaka tomu viete získať nejaké chýbajúce dáta, ktoré ste stratili kvôli chýbajúcemu súhlasu od návštevníka. Tieto dáta samozrejme nebudú úplne presné, avšak môže vám to pomôcť ich spresniť. Pri strategických a biznisových rozhodnutiach je dôležité mať, čo najpresnejšie dáta.
Ako sa nastavuje consent mode?
Dôležité je mať implementovanú cookies lištu, kde je možné definovať consent mode. Nie každá cookies lišta ju obsahuje. Môžete vyskúšať napríklad Cookiebota alebo Cookieyes
Ak máme na webe implementovanú cookies lištu, cez Google Tag Manager si viete nastaviť odosielanie značiek (tagov) na základe povolených cookies