Case study: Ako klient stopol kampane, lebo sa všetko vypredalo

V tejto case studies si ukážeme ako sa podarilo vypredať nehnuteľnosti v developerskom projekte. Sám klient ma v priebehu rozbehnutej spolupráce kontaktoval, aby som všetky aktivity stopol, lebo už nie je žiadna nehnuteľnosť dostupná na predaj. Na začiatku sme si zvolili vhodnú stratégiu, nastavili analytiku a pravidelne komunikovali, aby sme vedeli pružne reagovať na dopyt a výkonnosť reklám.

Aktuálny stav

Klient ma oslovil na spoluprácu ohľadom podpory predaja jeho developerského projektu v Bratislave. Jednalo sa o luxusnejšie rodinné domy s vyššou cenou ako bolo bežne na realitnom trhu. Našťastie ešte v tomto období boli nižšie úrokové sadzby a všeobecne vyšší dopyt po nehnuteľnostiach, vďaka čomu sme mali šancu aj takéto drahšie nehnuteľnosti predávať.

Klient mal iba vytvorenú webovú stránku a potreboval kompletne vytvoriť stratégiu online predaja. To bola teda prvá vec, do ktorej sme sa pustili.

Prvé kroky

Začali sme teda návrhom online marketingovej stratégie predaja a podpory projektu. Ak sa púšťam do nejakého projektu snažím sa vyberať najvhodnejšie aktivity a tie menej efektívne, čo najviac eliminovať. Preto som vybral hneď od začiatku tie efektívnejšie aktivity a kanály, ktoré zo skúsenosti častokrát fungujú.

Kanalý a kampane sme rozdelili na dve časti. Akvizičnú časť, ktorá privádza na web nových ľudí, ktorí môžu byť potencionálny klienti. A druhá bola remarekting časť, ktorá sa pripomínala ľuďom, ktorí boli na webe a motivovala ich k tomu, aby sa ozvali realitnému maklérovi.

V rámci akvizičnej časti sme sa zamerali primárne na PPC kampane a konkrétne Google Ads search a reklamy na sociálnych sieťach Instagram a Facebook. Na sociálnych sieťach sme zároveň potrebovali riešiť nejakú komunikáciu a content. Nemám moc rád robenie sociálnych sietí len preto, aby sa robili, preto som navrhol, aby sme tu pridávali len príspevky, ktoré budú:

  • informovať potecionálnych zákazníkov v akej fáze je projekt
  • aké sú benefity projektu – nech sa človek, ktorý sa preklikne na FB/IG stránku dostal k ďalším zaujímavým informáciam o projekte

To bolo všetko. Niektoré firmy radi dávajú na sociálne siete vtipné videá, ankety a iné podobné príspevky, avšak z môjho pohľadu to pri viacerých firmách a segmentoch sú zbytočné spálené hodiny na tvorbu contentu. Človeka, ktorý hľadá nehnuteľnosti väčšinou zaujíma cena, aké sú výhody nehnuteľnosti a v akej fáze je celý projekt.

Tieto príspevky sme zároveň využívali aj priamo v reklamách.

V rámci remarketingovej časti sme využívali primárne bannerové reklamy v Google Ads, opäť sociálne siete a Youtube.

Ešte pred samotným spustením kampaní sme nastavili webovú analytiku, aby sme vedeli naše aktivity a kampane vyhodnocovať.

Aby bol klient naozaj dobre vyhľadateľný, web sme ešte optimalizovali v rámci SEO aktivít. Vďaka tomu bol neskôr dohľadateľný, ak niekto hľadal domy v danej lokalite.

Pravidelné konzultácie a prispôsobovanie

S klientom sme pravidelne konzultovali vývoj a výsledky kampaní. Tie sme prispôsobovali jednak stavu projektu a zároveň aj výkonnosti reklám. Ak sme videli, že reklamy a naše aktivity fungovali veľmi dobre, reklamy sme škálovali a navyšovali rozpočty. Ak sme videli, že výkonnosť klesá, utlmovali sme ich.

Takouto flexibilnou stratégiou sme vedeli míňať efektívnejšie mediálny rozpočet.

Vypredanie projektu

Predajnosť projektu išla postupne každý mesiac veľmi dobre. Aby sme ju ešte viac nakopli, klient zorganizoval deň otvorených dverí. Túto udalosť sme podporili masívnejšie reklamami na sociálnych sieťach a newslettrom, ktorý sme poslali na potencionálnych zákazníkov, ktorí nám zanechali kontakt. Po tejto aktivite sa podarilo predať takmer všetky dostupné nehnuteľnosti a sám klient neskôr stopol všetky naše aktivity, lebo nebolo čo aktuálne predávať.

Záver

Aj keď máte na trhu väčší dopyt po nejakej službe / produkte, neznamená to, že sa propagácia nedá robiť efektívne s využitím rozumného množstva mediálneho rozpočtu a aktivít. Vhodne zvolené kanály hneď od začiatku spolupráce a pravidelná komunikácia s klientom pomohla efektívnejšie využívať rozpočet a klientove peniaze. Za celkom krátku dobu sa podarilo vypredať dostupné prémiovejšie nehnuteľnosti v projekte.

X