Case study: Rast zo 191k na 1,9 miliónov

Rast si vyžaduje dlhodobejšiu prácu na kampaniach, optimalizáciu a postupné škálovanie aktivít a rozpočtov. S klientom sa nám podarilo za niekoľko rokov navýšiť viac ako 10-násobne mesačný rozpočet do reklám a zvýšiť vyhľadávanie značky o 733%. Prečítajte si case study ako som pomáhal klientovi pomocou mojich aktivít zvýšiť tržby zo 191k na viac ako 1,9 miliónov eur.

Počiatočný stav?

Klient pôsobí v stavebnom segmente. Na získavanie nových klientov mal spustené primárne len searchové Google Ads kampane, ktoré nemali premyslenejšiu štruktúru a všetky ponúkané služby boli propagované cez kľúčové slová pod jednou kampaňou – veľká chyba, ak sa jedná o rozdielne kategórie kľúčových slov.

Navyše tu chýbala nastavená nejaká základná analytika a meranie konverzií. Počiatočnou analýzou sme si určili novú stratégiu, ktorá smerovala k úprave štruktúre kampaní, nastaveniu analytiky, konverzií v účte, vytvorenie nových remarketingových publík a prerobenie reklamných textov. Tie sme viac prispôsobili novým kampaniam a kľúčovým slovám.

Čo sme robili?

Aby sme vedeli ako fungujú naše reklamy, a či niečo prinášajú je potrebné mať nastavenú analytiku a meranie konverzií. Nastavili sme preto meranie konverzií (cieľov) na webe, vďaka ktorým sme kampane neskôr optimalizovali. Konkrétne to bol odoslaný formulár (dopyt), ktorý bol pre nás primárna konverzia. Ako sekundárna bola prejdenie do podstránky kontakt. Tu sme tu pridali, aby mal systém viac dát, keďže odoslaných formulárov zo začiatku nebolo až tak veľa. Čím viac dát posielame do systému, tým systém vie častokrát lepšiu optimalizovať kampane. Preto sme povytvárali aj rôzne remarketingové publiká, ktoré sa potom využívali v kampaniach.

Pre každú kategóriu služieb / produktu sme vytvorili samostatnú kampaň. Vedeli sme tak lepšie vyhodnocovať výkonnosť samotných služieb a zároveň sme vedeli lepšie prerozdeľovať rozpočet medzi službami, ak mali niektoré lepšiu výkonnosť. Prípadne, ak chcel klient špeciálne podporiť nejakú samotnú službu / produkt. Každá služba mala totiž inú ziskovosť a maržovosť a niektoré kategórie sa oplatilo promovať viac.

Do stratégie sme priradili aj remarketingové bannerové reklamy, aby sme sa pripomínali ľuďom, ktorí boli na webe. Je dôležité priviesť na web ľudí, ktorí hľadajú služby, ktoré ponúkame. No je málo pravdepodobné, že urobia hneď nákup / dopyt. Ľudia sú väčšinou ešte len v rozhodovacej fáze, porovnávajú nás častokrát aj s konkurenciou. Preto sa im pripomínať bannermi je celkom dobré a aj dôležité.

Tip na článok: Marketing nie je len o propagácii. Čo reálne najviac zvyšuje predaj?

Postupné škálovanie

Úvodná stratégia a prerobenie kampaní zabralo. S klientom sme pravidelne komunikovali ohľadom dopytov, stavu kampaní a rozpočtov. Tie sme postupne neustále navyšovali. Dostali sme sa až do stavu, že sme mali viac ako 10x vyšší mesačný mediálny rozpočet ako na začiatku spolupráce.

Počas spolupráce sme do nášho marketingového mixu zaradili aj kampane na sociálnych sieťach a SEO. To bolo veľmi dôležité, keďže sme chceli, aby sa ich web zobrazoval na dôležité kľúčové slová aj organicky na prvých pozíciách. To sa nám po určitom čase podarilo, čo dokazovali aj reporty s vývojom pozícií a aj stúpajúca organická návštevnosť. SEO aktivity sme robili naozaj dlhodobo. Po prvom roku aktivít sa podarilo navýšiť organickú návštevnosť o 632% (YoY porovnanie s mesiacom kedy sme začínali) a ďalší rok o ďalších 129% (YoY opäť v mesiaci kedy sme začínali robiť aktivity).

Report pozícií sledovaných kľúčových slov v Google. Cieľom sa bolo dostať do TOP10, čo sa nám postupne darilo.

Zvyšovanie povedomia

To, že naše aktivity majú zmysel nám okrem dopytov ukazoval aj vyššia znalosť brandu. Tú sme merali cez Google Keyword planner a teda konkrétne cez vyhľadávania kľúčových slov klienta. To sa zvyšovalo postupne v čase ako môžete vidieť na grafe nižšie. Zaznamenali sme tu 733% nárast vyhľadávania značky.

Aktivity a rozpočet sme škálovali postupne, aby sme vedeli v čase optimalizovať a kampane vylepšovať. Klientovi som tak pomocou mojich aktivít pomáhal zvyšovať ich ročné tržby zo 191k na 1,9 miliónov eur.

X