Za svoju kariéru som bol zapojený do desiatok rôznych menších, stredných, ale aj väčších kampaní a projektov. Kampane, ktoré boli úspešné, mali častokrát niekoľko spoločných vecí. Skvelý produkt, dobrú zvolenú stratégiu a pravidelné priebežné analýzy počas bežania kampane, vďaka ktorým sme včas a flexibilne upravovali nastavenia a naše aktivity.
Bol som zapojený do propagácie jedného hudobného eventu v Bratislave. Event sa konal už aj v minulosti, takže už mal nejakú svoju históriu. Keďže som už riešil propagáciu viacerých eventov aj v minulosti, vedel som približne aké veci fungujú a nefungujú. Zvolili sme si preto už od začiatku stratégiu, ktorá obsahovala efektívnejšie mediálne kanály, čo sa neskôr ukázalo ako skvelý krok.
Neustála analýza
Zamerali sme sa primárne na sociálne siete. Okrajovo sme ako doplnok použili Google Ads a konkrétne Youtube kampane a bannerové reklamy.
V rámci sociálnych sieti sme si reklamy rozdelili na akvizičnú časť a remarketing časť. Akvizičnou časťou sme sa zamerali na oslovenie, čo najviac ľudí, ktorí by mohli mať záujem o daný event. V remarketing časti sme sa zamerali na pripomínanie sa ľuďom.
Každú reklamu sme si neustále analyzovali a vyhodnocovali. Mali sme nastavené svoje vlastné KPI, vďaka ktorým sme si mohli určiť či je reklama ešte efektívna alebo ju treba vymeniť. Aj vďaka tomu sme vedeli zachovať celkovú veľmi dobrú výkonnosť kampaní aj napriek tomu, že celková frekvencia reklám bola už vyššia.
Zamerali sme sa primárne na videá a na video pozvánky, ktoré fungovali veľmi dobre (potvrdzovali nám to dáta). CTR týchto kreatív boli veľmi nadpriemerné.
Výsledky
Reklamy a kampane (a samozrejme aj iné marketingové aktivity) pomohli klientovi zvýšiť predaj. Predaj lístkov eventu sa medziročne zvýšil o 68% a tržby z predaja o 76%.