Či už plánujete vytvoriť novú Facebook stránku pre vašu firmu, pridať nové príspevky alebo spustiť reklamu, je dôležité venovať pozornosť správnym rozmerom. Tieto rozmery sa líšia v závislosti od typu zariadenia a používateľského rozhrania, a preto je dôležité vedieť, aké sú odporúčané veľkosti pre každý prvok.
V tomto článku si ukážeme odporúčané rozmery pre rôzne prvky na Facebooku, ako sú profilové fotky, cover fotky a reklamné bannery rôznych druhov.
Reklamné bannery na Facebooku
Reklamné bannery na Facebooku majú rôzne veľkosti a formáty. Pri ich výbere je dôležité zohľadniť, kde bude reklama zobrazovaná. Banner by mal byť relevantný pre cieľovú skupinu a nesmie obsahovať nevhodný obsah.
Aké môžem mať množstvo textu v banneroch?
V minulosti platilo pravidlo o maximálne 20% textu v bannery. Dnes to už neplatí a vo vašej grafike môžete mať aj väčšie množstvo textu. Avšak odporúčam to nepreháňať, keďže obrovské množstvo textu môže práve uškodiť výkonnosti vašich reklám.
Poďme sa teda spolu pozrieť aké sú najvyužívanejšie reklamné rozmery na Facebooku:
Banner (štvorec)
Odporúčaný rozmer: 1080 x 1080 px
Pomer: 1:1
Video: Odporúčam dĺžku do 15 sekúnd

Maximálna veľkosť súboru: 30 MB (obrázok) a 4GB (video). Pre video sú rôzne maximálne dĺžky v minútach, záleží od zvoleného formátu umiestnenia. Odporúčam však maximálne 15 sekúnd.
Odporúčaný typ súboru (obrázok): JPG alebo PNG
Odporúčaný typ súboru (video): MP4, MOV alebo GIF
Banner (obdĺžnik)
Odporúčaný rozmer: 1200 x 630 px
Pomer: 1:1
Video: Odporúčam dĺžku do 15 sekúnd

Maximálna veľkosť súboru: 30 MB (obrázok) a 4GB (video). Pre video sú rôzne maximálne dĺžky v minútach, záleží od zvoleného formátu umiestnenia. Odporúčam však maximálne 15 sekúnd.
Odporúčaný typ súboru (obrázok): JPG alebo PNG
Odporúčaný typ súboru (video): MP4, MOV alebo GIF
Carousel
Odporúčaný rozmer: 1080 x 1080 px
Pomer: 1:1
Video: Odporúčam dĺžku do 15 sekúnd
Počet Carousel kariet: minimálne 2 a maximálne 10

Maximálna veľkosť súboru: 30 MB (obrázok) a 4GB (video). Pre video je maximálna dĺžky 240 minút. Odporúčam však maximálne 15 sekúnd.
Odporúčaný typ súboru (obrázok): JPG alebo PNG
Odporúčaný typ súboru (video): MP4, MOV alebo GIF
Stories
Odporúčaný rozmer: 1080 x 1920 px
Pomer: 9:16
Video: Odporúčam dĺžku do 15 sekúnd

Maximálna veľkosť súboru: 30 MB (obrázok) a 4GB (video). Pre video je maximálna dĺžka 2 minúty, avšak odporúčam do 15 sekúnd.
Odporúčaný typ súboru (obrázok): JPG alebo PNG
Odporúčaný typ súboru (video): MP4, MOV alebo GIF
Facebook cover (titulná fotka)
Mať správne a dobre urobenú titulnú fotku na vašej Facebook stránke je veľmi dôležité. Je to totiž prvá vec, čo návštevník stránky uvidí. Množstvo firiem práve na cover fotke propaguje rôzne prebiehajúce akcie, eventy, produkty, firemné hodnoty alebo celkovo firmu.

Facebook cover by mal byť preto vizuálne atraktívny, aby zaujal a hlavne jednoduchý. Návštevník by mal hneď pochopiť, čo chce propagovať.
Pri vytváraní titulnej fotky myslite aj na mobilnú verziu. Na mobile sa totiž celá fotka nezobrazí, ale len jej časť, viď naša ukážka rozmerov.

Môže sa teda kľudne stať, že sa vám orežú nejaké časti fotky alebo textu, ktoré by ste radi ukazovali vašim potencionálnym zákazníkom.

Profilová fotka
Správne zvolené rozmery pri profilovej fotke sú tiež veľmi dôležité. Odporúčané rozmery na logo sú 180x180px.

Nesprávne zvolené rozmery môžu zle zobraziť vaše logo alebo fotku na Facebook stránke. Logo na Facebooku je zobrazené v tvare kruhu, čiže sa ho snažte koncentrovať viac na stred.

Záver
Správne rozmery na Facebooku môžu mať veľký vplyv na to, ako vaša značka a firma pôsobí na vašich potencionálnych zákazníkov. Profesionálne vytvorený a prispôsobený obsah na Facebooku môže pomôcť zvýšiť záujem a interakciu cieľovej skupiny, a tým zlepšiť vaše výsledky na sociálnej sieti.
Pri tvorbe obsahu a bannerov sa nebojte skúšať nové veci. Neustále testujte nove kreatívy, keďže častokrát práve prvé kreatívy nemusia vždy zafungovať.
Zdroj: Facebook Ads Guide