V priebeh roka 2023 sa mi naskytla príležitosť pracovať na PPC projekte pre jeden zabehnutý e-shop. Google Ads kampane tu bežali dlhší čas, preto tu bolo aj množstvo dát na analýzu. Vďaka nej a zisteniam sa podarilo hneď v úvode spolupráce dosiahnuť jedno z najlepších PNO za posledných 12 mesiacov.
Analýza historických dát
Ak má Google Ads účet svoju históriu a nazbieraných množstvo dát, je to veľká výhoda, pretože vďaka týmto dátam si viete pozrieť, čo fungovalo alebo nefungovalo. Pri začínajúcom e-shope alebo účte tieto dáta musíte najprv získať. Bez nich je to častokrát strieľanie na slepo a aj častokrát šťastie, že natrafíte hneď na začiatku čo funguje skvelo.
Vstupnou analýzou sme zistili, čo funguje / nefunguje a na základe toho sa určilo aké budú prvé kroky v úpravách účtu a kampaní. Kampane nebežali počas roka úplne zle, mali dobré aj slabšie momenty, tak ako asi každý Google Ads účet. Bol tu však priestor na vylepšenie.
Tip na článok: 10 vecí na webe, ktoré negatívne vplývajú na PPC reklamy
Moje odporúčania a kroky:
- analýza kampaní, ich výkonnosti. Určenie TOP, MID a LOW performance kampaní.
- vypnúť / utlmiť kampane, ktoré prinášajú minimum alebo žiadne konverzie. V účte bol ešte stále priestor škálovať efektívnejšie kampane, je podľa mňa zbytočné tieto peniaze alokovať do kampaní, ktoré sú stratové alebo málo efektívne, keď nám iné môžu generovať nové objednávky.
- maximalizovať zásah v TOP performance kampaniach a škálovať tak tržby
Výsledky?
Hneď prvé mesiace výrazne zlepšenie výkonnosti reklám. PNO bolo najlepšie za posledných 12 mesiacov a kampane vygenerovali viac tržieb s nižším rozpočtom ako predošlé mesiace pred začatím projektu.
Záver
Niekedy na zlepšenie výsledkov nemusíte hneď robiť obrovské nastavovania a veľké zmeny v účte. Ak máte dostatočnú históriu dát, tie vedia ukázať, čo fungovalo a čo nefungovalo v minulosti.
Niekedy sa stačí zamerať na to, čo zarába a podporiť to ešte viac ako aj v tomto prípade (a naopak utlmovať to, čo nezarába). Samozrejme nemusí to vždy zafungovať, avšak toto je jedna z vecí, kde odporúčam vždy začať pri optimalizácii kampaní, viackrát som už s tým mal veľmi dobré výsledky.